torsdag 28. mai 2009

Keep your head in there

I dag var beina på plass igjen og kroppen kjentes bra. Det er mer og mer et spørsmål om en orker de siste milene mentalt sett, enn om kroppen kan eller ikke. I dag satt jeg med såpass gode bein at jeg har trukket en del på feltet også. Det vil si at vi sprakk opp i 5 grupper etter 30 minutter kjøring i dag. Jeg satt langt frem i gruppen, men siden to av proffene satt der så slapp jeg meg ned til neste gruppe. Etter 80 km var vi alle samlet igjen. Så trekket mitt med å slippe meg bak igjen var bra. Vi stoppet i Piteå i en time i dag. Det er det lengste stoppet vi har hatt siden vi startet touren. Vi var inne hos familien til Jonas Colting og spise lunsj. Det var herlig å få komme inn i et vanlig hus til en vanlig familie igjen. Det var mentalt oppfriskende. Ca 4 mil fra Luleå i dag så svingte gruppen av E4, fordi de syntes det ble for mye trafikk der. Jeg og Marko bestemte oss for å kjøre E4 alene til Lulea. Både Marko og jeg hadde gjort en del grovjobb i feltet i dag og vi syntes begge at det var greit å kjøre sammen de siste milene. Vi vekslet på å dra med ca. 10-15 minutter hver av gangen. Det har vært en skikkelig sidevind i dag og feltet har ligget i vifteform når veiene har tillatt det. Vi ankom ca 15 minutter før de øvrige i dag. I morgen er det 210 km opp til Pajala som gjelder. De tre siste dagene er det ikke kroppen som skal testes og trenes, men karrakteren. Keep your head in there! // JH

Ingen kommentarer: