onsdag 27. mai 2009

69 mil "more to go"

I dag skulle det bli en lett dag, så feil en kan ta. I natt har jeg hatt nye anfall med diare. I tillegg til kaldsvette denne gangen. Er dette signalet på at nå vil ikke kroppen mer? Jeg fikk inn marginalt med frokost og nye runder på badet før vi startet ut klokken kl 1030 i formiddag. Allerede etter første mila kom tempoøkningen i dag. Jeg kjente meg næringstom, kald og lite motivert. Jeg slapp feltet på flat mark etter 6 mil. Det ble 8 mil alene "left behind" med et slit. IRONMAN my ass.. I dag var jeg ikke mye jernmann. Har syntes synd på meg selv. Små sadelsår har kjentes som store kjøttsår. Nummenhetene i hendene har kjentes som spiker gjennom hendene. Temperaturen har føltes som -17 c og ikke som de 8 c som det var i morges. Jeg har hatt lyst til å gråte, bryte og gi fan i hele greia og ta første fly fra nærmeste flyplass og hjem til Harstad og få meg et normalt LIV som andre. Hadde mest lyst til å sette meg inn i følgebilen, men siden dere der hjemme skal ha underholding noen dager til så gjordet jeg et kort stopp, spiste en sportsbar og startet å klore meg fast til asfalten igjen. Meter for meter, meter ble til kilometer og gradvis begynte trua på å se Skellefteå i dag å sige innover meg. Det ble alt for mange negative tanker i dag. Jeg håper det kun var en mental greie og ikke at kroppen er slutt for denne touren. Det er fortsatt 69 mil igjen til treriksgrensen. Dette kommer til å holde hardt. I dag har jeg kun syntes synd i meg selv og jeg skjønner ikke hva jeg gjør her sammen med disse guttene. Jeg er så glad for at livet med HCK og turene runde Kvæfjord venter der hjemme og at et normalt liv med jobb og familie snart er et faktum igjen. Svømmeøktene med Jante i Grottebadet.. JEG SAVNER DERE ALLE! I morgen sykler vi ut kl. 1030 fra Skellefteå til Luleå. En distanse på 140 km. Det høres så lett og så kort ut. Akkurat nå så driter jeg i det. Jeg sitter på rommet å hører på musikk og spiser litt potetgull. I morgen skal jeg starte ut med friske bein, se fremover igjen og vinne mil for mil mot Harstad. Takk for alle sms og heiarop fra dere alle. De har så langt kommet godt med. // Jan Hugo

1 kommentar:

Unknown sa...

Det är bra kämpat, du håller hela vägen,kör på!