tirsdag 19. mai 2009

Small powerspikes

En ny fin dag er over. Jeg har restituert meg etter reisen og de små problemene som jeg hadde med magen etter stresset på turen ned har normalisert seg i dag. Nå er kropp og knott 100 % igjen. Dagens sykling startet med et uhell for to av guttene i gruppen. Der den ene stoppet opp mitt på veien og den andre kjørte rett inn i ham. Heldigvis like etter oppstart og med maks 10 km/h. Det ble kun mekaniske skader på et gir under krasjet. Guttene måtte droppe gruppen og kjøpe nytt utstyr. Det ordnet seg heldigvis, og denne gangen var vi heldige i og med at det gikk så bra som det gjorde. Etter hvert som vi blir trøttere og mer ukonsentrete blir det enda vikitgere og være våken og 100 % skjerpet hele dagen. Jeg har ikke råd til uhell og det har i allefall ikke de guttene som lever av dette på heltid. Det forplikter også oss amatører til å være ekstra forsiktige og ydmyke ovenfor proffene. Gruppen har fungert bedre i dag enn i går. Vi har fortsatt noen problemer når vi kommer inn i bakker der det går alt for fort de første 150 metrene, med opp mot terskel for egen del, deretter stopper det opp. Det resulterer i at jeg som er "superamatør" havner over modhard og kjører syre i beina. Dette er slitsomt og gjør at dagene mine ikke blir helt som ønsket. Det er bare å kontantere at disse guttene er knalltøffe og i en helt annen divisjon. Jeg er utrolig heldig som får være med på turen. Jeg skal prøve å holde meg i gruppen også i morgen, da forutsetter jeg at det ikke blir for mange "powerspikes" i bakkene. Sjefen har adressert problemet i kveld, så jeg håper alle viser nødvendig disiplin i morgen slik at alle får en okey tur. Jeg avsluttet dagen med 45 minutter svømming. Det var SKJØNT å få strekt på kroppen i et helt nytt basseng. Mentalt føltes det godt og jeg kjente meg kjempe sterk og motivert. Faktisk føler jeg meg fin nå i kveld, bedre enn i går. Jeg er trøtt, men på den gode måten.. Nå er vi i gang og rutinene blir bedre dag for dag. Det kjennes som om jeg restituerer meg godt forløpig. Jonas Colting mente at jeg svømte for lange intervaller i dag og for sakte. Jeg regner med at Jonas og jeg er enige i mye av dette og at det bare er nyanser som skiller som i mye annet. Verden er ikke svart og hvit! For min del handler det om å overleve 14 dager med disse guttene og fortsatt ha kroppen og humøret inntakt. I dag har jeg ledd mye med Marko av nevnte Colting med flerer. Litt galgenhumor må til for å komme seg gjennom dagene med disse guttene. AVG HR 127 AVG KM/H 33 100 KM Til sammenligning har Claes Bjorling liget på AVG HR 117 i dag og gjort 70% av jobben foran i feltet. Jeg har gått runden rundt i dag, men draftet for det meste. For de av dere som ikke kjenner Claes så har han det svenske rekordet på 8:14 over IM distansen og er proff på heltid. En herlig sterk fyr! Ellers er livet på rom med Marko ukomplisert. Vi koser oss med samme humor og hjelper hverandre når det trengs. Marko er langt sterkere enn meg, men det er til å leve med??? Maten er fantastisk, Colting med flere er herlige og dette er ikke et hvilhjem. // Jan Hugo

Ingen kommentarer: