onsdag 20. mai 2009

Jeg hater bussen

Dagen i dag har vært bra. Jeg har hatt lette bein etter ca 1 times kjøring i dag, og gjort min del av jobben i feltet. HR stort sett som de to forgående dagene. Jeg følte meg sterk i dag. Har nok kanskje vært litt for offensiv ut fra egne forutsetninger, men i dag var jeg inspirert av "tour of sweden", 30 minutter med regn og stemningen i feltet. Dersom resten av touren blir som i dag så gleder jeg meg stort til fortsettelsen. Sykkelen fungerer veldig bra. Jonas og Claes synes jeg sitter litt lavt på sadelen og vil at jeg skal prøve å juster setet opp med ca 1 cm. Jeg prøver det i morgen. Her er det bare å suge til seg gratis informasjon fra svært kompetente gutter. Jeg synes Claes har kjørt litt roligere i dag og det har gitt oss "dødelige" mulighetene til å gå inn i bakkene og komme ut av dem med samme fart. Tidvis i dag ble det kjørt hardt og snittet på 35 km/h sier vel sitt. Jeg opplevde dagen i dag som lettere enn de to forgående. La oss håpe kroppen er i gang på fettforbrenningen og at den litt tunge følelsen i beina har forlatt meg for godt. I morgen skal vi kjøre deler av den klassiske Vatternrunden og avslutte oppe med Ørebro. Dagen starter med svømming kl. 07:00 og vi sykler ut kl. 10:00. Som de triatleter vi er så topper vi med 15 minutter løping "of the bike". Selv tror jeg at jeg sover i morgen tidlig. Jeg er selvsagt trøtt i dag etter en lang dag. Skal jeg henge med helt opp til treriksgrensen så må jeg være smart i mine prioriteringer fremover. Målet er å være på veien hver dag og unngå bussen. Der blir en bilsjuk og tjukk av å sitte. Jeg hater BUSSEN og jeg skal langt ned for å måtte inn i den. Selvsagt kan ting skje underveis og jeg kan bli sjuk og for sliten over en dag eller to. Akkurat nå føler jeg meg fin og klart for i morgen, bare jeg får en natt med god søvn. Det er vanskelig å ikke la seg rive med, men så langt mener jeg at mine vurderinger om å være rolig de første dagene har vært helt riktige. Touren starter egentlig først i morgen med 200 KM. I dag toppet vi syklingen med å kjøre opp KLEVALIDEN med 15 % stigning over 1,5 km. Jeg hadde ikke tenkt til å dra opp der sammen med de andre, men ble dratt med av Jonas, Marko og Claes. Det er ikke lett å si NEI når disse guttene byr på seg selv. Det kan hende jeg blir å merke den bakken i beina i morgen tidlig, men det får jeg leve med. Jeg fikk ikke spist veldig mye til middag i dag. Jeg har vært litt kvalm i dag på grunn av mye sportsdrikke og energibarer over de siste dagene. Jeg har selvsagt spist mer enn en normal mann på min alder, men med de mengdene med trening som nå legges ned ble det kanskje litt lite. Jeg får sørge for å drikke godt utover kvelden og morgentimene, samt få i meg en solid frokost i morgen. Jeg heier på deg! //JH

2 kommentarer:

Charles sa...

Hei og hå.

dette er bare supertøft, livet er herlig...håper du holder deg frisk og ikke går helt tom.

Misunner deg helt klart....PS hvem trodde dette for litt over et år siden :)

peis på

Charles sa...

Hei og hå....dette er bare superkult.Håper du klarer dette og ikke kjører kroppen helt tom...jeg følger med hva som skjer for hver dag...Og gjett om at du skal få lov til å lære meg mye av det du får erfaring med i dette fantastiske du har satt i gang med...peis på

Charles