fredag 22. mai 2009

Back in the "game"

Dagen i dag ble delt fra mitt ståsted todelt. En med lidelse og en der jeg virkelig koste meg. I et plaskende regn startet vi ut i dag på det som skulle bli 270 K i dag. Jeg hadde litt problemer med magen i morges, men bestemte meg for å gi det et førsøk. Jeg fikk ikke i meg annet enn ca 1 liter med vann over de første 12 milene. Jeg vurderte flere ganger å stå av sykkelene. Ikke fordi magesmertene var for tøffe, men fordi det var jævlig kaldt og beina var tunge. Jeg kjørte alt for tunge gir og ble fort stiv. Alle øktene med kadens fokus fra i vinter var som blåst for meg. Det var en tabbe. På et tidspunkt hadde jeg faktisk problemer med å sitte i gruppen selv om snittet kun var på 31 km/h på det tidspunktet. Etter en stopp med sjokolade, varm te, cola og tørre klær satte jeg fokus på kadens. Små lette gir og en kadens rundt 80-90, aldri tyngre. Etter vært ble beina lettere og de sure oppstøt som jeg hadde hatt tidliger på morgenen var vekk. Jeg følte meg som en helt igjen. På et tidspunkt kjørte hele gruppen feil. Jonas Colting snudde 3 mann og Claes Bjorling tråkket til. Det gikk i 50 km/h på hjulet til Claes. Da vi ble oppmerksom på at sjefen hadde snudd var det bare å gjøre 180 grader og starte jakten. Det var for kaldt til at noen ville vente på meg, Claes og Tobben. Claes startet det lagtempoet, der vi i løpet av 10 minutter kjørte inn gruppen foran. Godt var det tenkte jeg, men nei... Claes fortsatte å trampe på og som Jonas sa det. Faaan så fort det gikk.. er det ingen andre som er trøtte i dag. De site 10 milene gikk i TTT tempo. Vi var alle leie og ville til hotellet. Hvorfor jeg havnet i gruppen foran er et godt spørsmål.. men det ble for fristende da gutta kjørte på. Jeg bidro med mitt. Ved et tidspunkt kjørte jeg også ut av veien, da veien svingte og grøfta var et faktum. Lite sikt gjennom "solbrillene". Det gikk heldigvis bra, men gutta foran venta ikke og på nytt ble det litt jaging for å komme opp igjen. 1st hour - AVG HR 117 - Max 142 2nd hour - AVG HR 123 - Max 151 3th hour - AVG HR 134 - Max 153 4th hour - AVG HR 118 - Max 143 5th hour - AVG HR 130 - Max 150 6th hour - AVG HR 143 - Max 159 7th hour - AVH HR 135 - Max 152 8th hour - AVG HR 131 - Max 146 9th hour - AVG HR 126 - Max 143 I had a lovely masage for 1 hour after dinner. There is only 100 K to go tomorrow. I will drop my ego tomorrow and let the big guys pushing their gears. If I feel okey in the noon tomorrow, I wil try to do a easy swim and 15 minutes running of the bike. Livin the dream! Jan Hugo

Ingen kommentarer: