fredag 8. mai 2009

"JERNMANN" FRA HARSTAD GJØR TOSWEDEN - 2298 KM

Da er det kun få dager igjen til drømmen min går i oppfyllelse. I 14 dager skal jeg leve sammen med flere svenske proffesjonelle utøvere innen triathlon. Jeg vil heved at disse er blant de beste utøverene i verden. Flere VM medaljer innen langdistanse og Ultraman er bare litt av deres prestasjoner. Jeg skal slippe å tenke på jobb og annet ansvar. Jeg kan konsentrere meg 100 % om meg selv, treningen og recovery. Det er med skrekkblandet fryd, jeg både gruer og gleder meg. Navn som Jonas Colting, Pasi Salonene, Ted Ås, Claes Bjorling og Bjørn Andersson skal trene sammen med meg i 14 dager. I tillegg til min gode venn Marco fra Østerike, som jobber på Statoil her i Harstad. Dett blir FANTASTISK. Det kommer til å bli herlig, tøft, tårer, svette og sår rompe. Turen fra Malmø(Smyghuk) til Harstad skal tilbakelegges på 14 dager. 2298 km skal tilbakelegges før vi er i Kiruna. Dersom formen er bra komer jeg til å sykle alene eller sammen med Marco inn til Harstad den 31. mai. I tillegg skal kroppen fores med løpe- og svømmeøkter. Jeg har trent godt og forberedt meg fysisk. Mentalt blir det en helt annen ting. I helga gjordet jeg 63 mil over fire dager. Kroppen ble mør og god, men humøret var stabilt godt og jeg hentet meg fort inne igjen denne gangen. Raskere enn tidligere i sesongen. De fire dagene var bare en forsmak av hva som venter meg. Dette kommer til å bli hardt, men jeg velger en positiv innstilling der dagene med grusomt skal omsetters i HERLIG. Sliten skal omsettes til Sterk. Mitt eget vision board .. som mange ganger har hjulpet meg gjennom lange og harde treningsøkter. Første gang jeg ble oppmerksom på fenomenet var da jeg løp nedover fra Tømmeråsen mot Åsegarden for et par år siden. På et skilt henger det en plakat med rødt maling .. "GRUSOMT" jeg var sliten og tenkte, HERLIG og fikk en følelse av å være i flyt igjen.. brusning fra ryggen og nedover til ræva.. osv.. Jeg fortsatte og tenke sliten = STERK. Det samme skjedde ... umiddelbar frigjøring av positivitet i kroppen og nye krefter tok tak i meg.. Dette går bra.. Jeg kommer til å forsøke å oppdatere bloggen fortløpende utover på turen. Avreise fra Harstad på 17. mai og første dag på sykkelen er 18. mai. BE STRONG AT THE END! De beste hilsner Jan Hugo

Ingen kommentarer: