lørdag 9. mai 2009

LIVING THE DREAM

I dag våknet jeg til 7.3 km løp i Sørvik. Jeg hadde forhåpninger til å gjennomføre på 4 minutt pr. km, men det ville seg ikke helt. Allerede på oppvarmingen kjente jeg meg tung i beina. Jeg våknet kl. 10 i dag og startet allerede da mine forberedelser med 10-15 minutter med lett stretcing. Ut ved start gjordet jeg 40 minutter løping som jeg gradvis bygde opp til modhard. Jeg avsluttet med 3 x 75 strides og gikk til start med litt puls og pust. Været var ikke veldig bra, med 6 c, vind og regn kunne forholdene vært bedre. Jeg gikk i nybegynner fella og åpnet for hardt. En liten kikk ned på klokka viste HR 171. Jeg prøvde å finne mitt eget tempo, men det er ikke lett med startnummer på brystet og konkurrenter i alle aldre og kjønn både foran og bak. Jeg klarte å reorganisere meg og følte meg sterk mot slutten. Over de 2 sist kilometrene bestemte jeg meg for å jakte ned to konkurrenter og passerte begge 700 m før mål. "Be strong at the end". Jeg er glad for at jeg åpnet for hardt i dag og fikk erfaringen til langt viktigere hovedmål som kommer senere i sesongen. Jeg løp inn til tiden 31:56 noe som gir en kilometer tid på 4:26. Jeg følte at jeg kunne gjort den på nytt med samme tid. AVG HR 172 og MAX HR 180. Antall høydemeter klatret 72 m. 6. Juni går det et nytt 10 km løp helt flatt - jeg vurderer dette som aktuelt og der bør temperaturen være høyere slik at jeg kan presse tiden ned mot 4 minutt på kilometeren. Jeg vet jeg har denne farten i meg. Når jeg kjører 1 km intervaller klarer jeg fint 4 min pr. km x 8. Riktignok med 2 minutt recovery imellom dragene. Kanskje ikke den mest optimale oppladningen i går med main settet 8 x 400 1-4 5-8. Dette gjennomførte jeg med et resultat jeg er meget fornøyd med.: 8:08 - 7:38 - 7:15 - 7:00 / 8:02 - 7:35 - 7:002 - 6:45. Nå var ikke løpet i Sørvika noe annet enn en mulighet til å skape litt erfaring og trykk i treningen frem mot NM og således heller ikke et mål i seg selv. Jeg er mest fornøyd med at jeg klarte å være positiv løpet igjennom og mentalt sterk på en dag hvor kroppen var tung. Endeling er han tilbake der hvor han hører hjemme. I sirkus Giro the "ITALIA". Litt sykkelist, masse triathlet og min egen superhero .. LANCE ARMSTRONG is back. Go Lance Gooooooo ..
Jeg gleder meg til masse herlig idrett over noen lange aktive sommermåneder...
Snakkes, Jan Hugo

Ingen kommentarer: