mandag 1. juni 2009

Borte bra, men hjemme best

I dag formiddag passerte jeg grensen til Norge på tur hjem. Etter 15 dager på farten med svenske venner må jeg innrømme at det var godt med gule veistriper og norske skilt igjen. Ingenting kan erstatte hjemme med Siv, Alex og Oda. Et sted hvor en kan restituere seg, slappe av og være seg selv 100% av tiden. I morgen er det heldigvis hverdagen som gjelder igjen. Jeg har vært utrolig heldig som har fått være på veien med mine svenske venner i 15 dager. Hva er konklusjonen etter touren? Det er vanskelig å trekke frem kun en konklusjon til det har touren vært for innholdsrik. Jeg prøver meg likvel med noen highlights over 2400 KM. 1. Når du tror at du er trøtt, så har du minst 30% krefter igjen. Dersom din mor tror at du er trøtt har du imidlertid 70% igjen. Tar du en RED BULL får du øyeblikkelig dobbelt opp med "supermannkrefter." Sitat fritt oversatt etter vår alltid hyggelige Pasi Salonen. 2. Why wait to be great! 3. Jonas Colting som jeg har elsket og hatet under touren. "I love Colting camps" Jonas, Pasi, Claes og Bjørn er alle store på hver sin måte. Jeg blir ikke overrasket om vi har VM og EM medaljer og den svenske mesteren blant disse navnene i år. 4. Keep your head in there! Om du har ups eller downs så vær smart. Det er ikke lett når du kjører med disse guttene. En vil så gjerne vise at en kan .. 5. Ikke spill inn videoer når du er trøtt og "left behind." Det er kun morsomt for resten av verden :) 6. Vær deg selv. Det tar litt tid før at svensker oppdager at du er en grei kar. Om jeg kjører touren på nytt i 2010? I love Colting camps :) Tour of Sweden closed. // JH

Ingen kommentarer: