tirsdag 8. juli 2008

Eget testresultat av Asics DC Racer

Kjøpte meg nye løpesko Asics Gel DS Trainer 13. Skoene veier 269 gr. Jeg måtte opp til størrelse 45, noe som er en halv størrelse over det "normale". Jeg har som mål å løpe marathon under min Iron Man 2 august i Kalmar på disse. Fra før har jeg prøvd den 39 gr letter Asics racer. Håper å ha funnet den rette modellen nå, dersom ikke vurderer jeg å løpe i mine gamle Asics Nimbus.

Asics Racer
Skoen er meget lett og føles knapt på foten. Den gir meget god kontakt mot underlaget og er svært lettløpt. På de første turene fikk jeg virkelig flyt følelsen med disse. Jeg har hatt turer helt opp mot 20 km på skoene. De ligger helt i grensen for slike lange turer. De passer bedre til kvalitetsøkter på opp til 60 minutter. Da er det kjempe bra å ha en lett sko å løpe i. Skoen har bra passform for min fot som er litt høy over rista. "Jeg normalpronerer" og er høy i fotbuen. Jeg veier 84 kg og regner med at skoen skal tåle opp mot 600 km. Andre løpebuddys har også meget god erfaring med skoen. Den beskrives som en av de beste til kvalitetsøkter. Den har god støtdemping i helen. Litt mindre i forfoten. Jeg ble en tanke stiv i leggene på de første turene på denne skoen. Jeg betalte kr. 1 100,- for skoen. Et meget trygt og godt kjøp.

Det ble mye Asics her. Har også prøvd en del andre merker, men er mest fortrolig med mine Asics.

Ingen kommentarer: