søndag 13. juli 2008

Attitude, det hele handler om attitude















Som planlagt ble dette den rolige treningsuken som jeg trengte før jeg skal har mine siste 19 dager med topping av formen før 2 august.
Var kjempe sliten ved inngangen til uken. Har måtte kjempe meg gjennom torsdag og fredagens økter. Det amerikanske ordet attitude har hjulpet meg frem til dagen i dag. I dag har jeg lyst å trene mer, men med tanke på morgensdagens kvalitetsøkter skal jeg spise godt og hvile fram til i morgen. Attitude, attitude, alt handler om attitude. Her er det masse å gå på.

Fredag Distanse svømming
500 m SKIPS
400 cr m padlere + 200 IM + 4 x 50 cr padlere
300 cr padlere + 2 x 100 IM + 3 x 50 cr padlere
200 cr padlere + 4 x 50 IM + 2 x 50 cr padlere
100 cr m padlere + 8 x 25 IM + 50 cr padlere
Pause 15 sek hele serien igjennom
300 ut
SUM 3100
+
Fredag Distanse sykkel
70 km, AVG HR 130, AVG KM/H 30,69
Rolig tur der jeg jobbet med sittestilling og energibalanse. Jeg mangler fortsatt litt på 90 graders vinkelen når jeg sitter i tempobøylene. Utover det kjennes sittestillingen bra ut. Ryggproblemene i korsryggen har sluppet taket. Litt små justeringer på tempobøylene så blir dette perfekt. Har masse mer å gå på for å få en mer aggresiv sittestilling ut av dette. Fin næringsbalanse under begge øktene.

Søndag Distanse sykkel
70 km, AVG HR 131, AVG KM/H 31,20
Gjennomførte med samme målsetning som på fredag.

Energidrikk på de lange distansepassene
1 del protein, 2 deler protonic og carbofuel blandes med vann.
I tillegg bruker jeg Vitargo sine energikaker og bananer som et supplement til dette.
Dette gir meg ca 1 gr karbohydrater pr. kg og 4-450 kcal i timen.

Ingen kommentarer: