søndag 8. februar 2009

Recovery

Nå har jeg kjørt 4 uker med Endurance corner og programmene fungerer strålende. Jeg henter meg inn igjen etter hver økt. Jeg har like mange og flere timer pr. uke som tidligere, men øktene er spredd over langt flere enkelt økter og dager. Kontiunitet er et nøkkelord. Ingen dag uten en treningsøkt. Selv på mine uker med reiser klarer jeg nå å gjennomføre ukene. Det har ikke alltid vært sånn før. Dette lover godt for sommerens store mål. Noen justeringer blir gjort, men i samråd med EC. På denne måten slipper jeg all usikkerheten rundt fremdriften, gjør jeg nok? For hardt? For rolig? Februar måned er en rolig måned med en mengde på ca. 12-17 timer pr. uke. Mange økter med rolig stødig innsats. Ingen harde økter med høy puls som medfører at jeg blir i form allerede i mars. Her gjelder det å holde hodet kaldt og ikke la seg rive med i gruppesituasjoner. En stor del av treningen er teknikkorientert. Lørdag er dagen for de lange øktene på sykkelen. Tirsdagene kjører jeg min lange løpetur og "brick" på torsdager. Innimellom fylles det opp med alle øvrige økter. Gradvis bygges øktene opp mot sesongen.: ++++ #1. - 8-15 mars - Tenerefie #2. - 1-4 mai - Harstad - Lofoten - Vesterålen - Harstad #3. - 17-31 mai "Tosweden" #4. - 21. juni - Norges Cup i Tønnsberg #5. - 19. juli - NM langdistanse #6. - 1. august - Kalmar IM ++++ Etter dette så blir det 14 dager ferie der jeg ikke skal gjøre noen verdens ting som har med tri å gjøre. Algarve frister.. :)

Ingen kommentarer: