onsdag 19. november 2008

DU ER INGEN VINNER FØR DU HAR VUNNET OVER DEG SELV

I dag forsov jeg meg. Med 5 timer og 3 minutter søvn, så bråvåknet jeg i natt med kun 1,5 timer igjen til flight`n min skulle gå. Vel for å gjøre en lang historie kort, jeg rakk flight`n. For 3 år siden veide jeg inn på 100 KG. Det var da jeg bestemte meg. Tilfeldigheten vill det slik at jeg ble totalt bitt av triatlon basillen. Jeg satte meg et hårete mål om å gjennomføre Kalmar på under 13 timer i 2008. Tiden ble 10,48.50. Målet ble midlet. I dag er jeg i mitt livs form. Med 83 kg og en livvidde som har krympet med 23 cm og med antydninger til en magerute dersom en legger godviljen til så er jeg tilbøyelig til å si at jeg er en vinner. Ikke fordi jeg ble nr ... et eller annet på resultatlisten i Kalmar, men fordi jeg vant kampen om kiloene, 13 timer og meg selv. Det er det triatlon først og fremst handler om for meg. Et middel for å gjennomføre målet som er et liv fylt med god helse og energi. Et fristed å drømme seg bort til når hverdagene blir tunge. I dag er jeg min egen nr # 1. Aldri mer 100 og feit. I min drømmeverden kjenner jeg at vinden tar i kroppen. Kl. er 0700 og adrenalinet og de frie kromosomene herjer fritt i kroppen. Året er 2010! Sammen med 2000 andre vinnere skal kampen igjen kjempes mot smertene, monotoniteten, asfalten, tiden og seg selv. Det er varmt og stemningen er elektrisk. Grusom omsettes til HERLIG. Tungt = FANTASTISK. Et sted langt utpå dagen "løper" en 40 åring over mållinjen med armene hevet over hodet som en vinner, ikke fordi han har vunnet, men fordi han er en vinner. I dag må jeg leve med 110 % fokus på jobben + litt til. I beste fall rekker jeg en tidlig morgen økt i morgen, men det er til å leve med. "Et liv fylt med god helse og energi".

1 kommentar:

TITAN sa...

Så flott og så sant. Poenget er at en må være selvmotivernde - noen (jeg oxo) må ha noe å slåss mot, klare mål å strekke seg mot se at det går vegen og nyte resultatene selvsagt. Men det er jo selve vegen (øktene) i seg selv som er det ultimate mål at det er gøy at en nyter det og gleder seg til treningen så er alt det andre ren bonus.