onsdag 8. juni 2011

USA

Da er det avreise til USA om kort tid. Jeg reiser ut av Norge fredag kveld med kurs mot New York og Denver. Skal etter planen være på plass i Boulder, Colorado lørdag formiddag. Det bør normalt går helt greit. Årsaken til at jeg reiser til Boulder er at jeg har min coach og Endurance Corner der. Den gang da jeg først startet med Triatlon bestemte jeg meg for å bli så god som jeg kunne bli innenfor "gamet" med den tid jeg har til rådighet. Da ville jeg også ha tilgang til de beste innefor sporten. Endte opp med EC og har ikke angret et sekund på det. Tre ting var avgørende for valg av coach og Team.:

  • Jeg er ofte langsiktig i det jeg foretar meg og liker "lange forhold". Det er et mønster som har vært en del av meg hele livet.
  • Jeg liker også det faktum at Gordo kommer fra en overvektig bakgrunn lik min. Det betyr at han skjønner tankesettet mitt når det kommer til temaet overvekt. Selv om jeg ikke er overvektig lengre er det ofte at jeg likevel gjerne skulle blitt kvitt bare "litt" til.
  • Jeg liker også det faktum at jeg er en del av noe større enn meg selv gjennom EC.

Min største prestasjon så langt kom under Tour of Sweden i 2009 da jeg ble kronet til konge av en etappe av Jonas Colting. I en bakke poppet jeg ut av gruppen totalt utslitt, med mantraet "never ever give up" startet jeg å grave dypt for å komme a jour med gruppen igjen. På et merkelig vis fikk jeg beskjed fra følgebilen om at jeg var først etter at gruppen hadde stoppet noen minutter. Fra sist til først. Med 140 km solo kom jeg først inn til neste hotell. Når den jagende gruppen innholdt navn som Clas Bjorling og Jonas Colting er jeg fortsatt stolt og glad når jeg tenker tilbake på denne dagen. To dager senere kjørte gruppen fra meg på flat mark, jeg var totalt utslitt og det var tid for "pay back". Den dagen laget jeg en hate video over Jonas Colting. Jeg ble ganske populær i Sverige for den. "Jeg hater Jonas Colting, jeg hater Tour of Sweden, jeg vil aldri gjøre trialton med Jonas igjen". Vel nettopp det siste har vist seg å ikke holde stikk. Fullførte min 7 ende Colting camp søndag og mange flere vil det bli i fremtiden. Happy camping :) Jan Hugo

Ingen kommentarer: