fredag 17. juni 2011

Dagen i bilder

Ny dag på "kontoret" i Boulder er over. Det ble totalt 4,5 timer og 1 time med masasje. Med all organisering av treningsutstyr og sykling til og fra forskjellige opplegg forsvant denne dagen også. Ensomheten er til å kjenne på. Det å ikke snakke norsk og vite at en ikke skal snakke morsmålet sitt enda på 3 måneder er rart å tenke på. Jeg klager ikke og viste at det kom til å bli sånn. Den gjennomsnitlige amerikaner er veldig høflig og rett frem. Litt som oss nordlenninger? Senest i kassa i dag spurte kassadama meg "how is it going", jeg svarte at jeg hadde det svært fint og snudde spørsmålet med "how is it going". Hvorpå hun svarte ikke så bra fordi hun var blakk og nå ville strømmen og telefonen hennes bli stengt. Lønna som hun skulle få var ikke kommet og hun levde fra dag til dag. Vi lever med andre ord på toppen av næringskjeden i Norge, bokstavelig talt. Det skal vi ikke glemme! Selv her i Boulder finnes det mennesker som sliter, mens jeg lever drømmen. Tusen takk tusen ganger ..

Vel så over til treningen det er vel derfor du leser
Magen er 100 % igjen og coach Gordos tips med elektrolytter, jern og C/B vitamin gjorde forskjellen. Det tok meg 4 år å finne ut av det. Har slitt med magen mange ganger under varme forhold. Følg meg opp dersom du trenger detaljene. Jeg deler dem gjerne.
Har svømt 4000 m i North Boulder Resorvoir i dag. Annen hver med padlere for å belaste litt mer. Følte meg sterk hele veien gjennom. Vær runde ca. 1000 m og jeg svømte dem alle på ca. 16-17 minutter.
Deretter løp jeg rundt innsjøen. Ca. 8,3 km. Litt lav på energi da jeg la ut på løpingen med snitta 5:30 på easy puls. Det er helt greit og det virker som om fart, puls og økonomi i høyden er nesten lik hjemme. Mister kanskje 2-3 % fart, men det er ikke noe å snakke om. Normalt hadde vi forventet mer. Kan hende jeg også er i bedre form siden jeg kjørte en treningsleir på 5 dager opp til reisen over til USA.
Powernap and mat
Sykla deretter ut til James Town igjen. Snitta 208 w med avg hr 132. Jeg var sår i musklaturen etter gårdagens styrketrening, men så snart jeg ble varm lot jeg det rulle på med fokus på jevn innsats opp til 2105 m. Fløy hjem igjen og måtte holde igjen da god følelsen meldte seg på tur inn mot sentrum. Får en del oppmerksomhet siden det er masse super mosjonister ute som en dog likevel flyr fra :)

I morgen er jeg invitert opp til Gordo på en mellom lang løpetur. Vet ikke hva han tenker på fordi han sier vi skal løpe i 1 time og 45 minutter. Mellomlangt :(  Thats it! Neida, fordi i går droppa det inn en tekstmelding med at jeg skulle ta med sykkel og utstyr for 4 timers klatring etter løping, frokost og powernap. Da blir uken totalt sett på 25-27 timer og med tanke på at neste uke blir en 40 timers uke på Endurance Corner summer camp så vet ikke. "I shall teach you to be really tired over the summer" er alt Gordo sier om dagen. I dag sendte jeg sms til ham med, "so far kindergarden".








2 kommentarer:

Jan Olav sa...

Du treng ikkje å snakke norsk, du e jo så god i engelsk! :)
Ser jo skikkelig ulekkert ut å svømme open water...! Fy flate.
En positiv ting her er at det er fint vær enda, og skal være det minst ei uka tel. Bra for syklinga, kanskje det til og med blir OWS her også??
løp 2t30 min i går, opp Pevassdalen og over Middagsfjellet, og snitta 4:50 de siste 12 km inn til Folkeparken. På lav steady HR... :) Begynne å hjelpe på....
Får vel en usle simple 20 timer her denna uka...litt lite skjønne æ.
:) :)

JAN HUGO sa...

Du kommer til å bli i out standing chape. Dersom du synes det er lite med 20 timer er det bare å sette seg på flyet for 10 dager over her. Har fulgt med på TP kontoen din. Hva annet kan jeg gjøre når jeg stort sett har vært ferdig trent kl. 13-14 .. Boulder er fantastisk bra. Har sulla en masse rundt ned DT.