søndag 26. juni 2011

Race report (1500 - 48 - 10)

Vinner av løpet Chris Mc Donald(pro) og ego
Etter 25 + timer pr uke = 52 timer med trening over de siste 14 dagene var det lagt opp til ANTI oppladning før 1500 m svømming - 48 km sykling og 10 km løpning i dag sammen med 900 andre påmeldte gærninger i Lake Loveland Triathlon.
Opp kl. 03.00 for å spise å våkne til liv kan virke meningsløst på selv på meg. Hvem sa livin` the f* dream. Ble hentet av min gode danske venn Mikkel som leve og bor i LA med sin familie og som alltid har et smil på lur. Etter en times biltur endte vi opp i Loveland Lake Tritathlon. Har etter hver fått på plass en oppvarmingsprotocoll som ser ut til å fungere optimalt for meg på korte løp. Den består i hovdsak av.:
  1. 20 minutter lett løping
  2. 6 x 75 m strides med walk back recoveries
  3. Stretching for å roe ned å få kontroll på meg selv. (Yoga)
  4. På med våtdrakt - svømme 10 minutter med noen få pacechanges over 10-15 m.
  5. = KLAR TIL START!
I dag hadde jeg bestemt meg for å levere på svømmingen. Treningen på navigering i innsjøen i Boulder har ikke vært som ønsket og de to siste Time Trial har heller ikke vært som ønsket. Derfor ble jeg mildt sagt overrasket over min tid på 1:35 snitt pr. 100 m over distansen 1500 m. Jeg fikk god drafting fra start og når han jeg drafta fra start var toast, hoppet jeg på ny friskere svømmer som jeg fulgte helt inn. SUKSESS og tiden er ALL TIME best levert av meg noensinne :) Dette lover godt, og Jante du kan bare glede deg til høsten hvor jeg skal være ei sann plage i Grottebadet hele veien :)))
Syklingen ble tyngre, men likevel helt akseptabel. Med flere 100 høydemeter klatring, vind og varme levert jeg til godkjent. Siste uken har jeg syklet 17 timer og normalt skulle det gitt kramper i beina, men i dag krampa høyre armen mot slutten av løpet. Herlig å kjenne at en lever. Siden jeg startet i siste bølge ut på svømmingen, ca 20 minutter bak første bølge tror jeg at jeg sykla rundt ca. 250 syklister på sykkeldelen av løpet. Var aero hele veien, men uten RACE hjul og hjelm, siden dette bare var en del av oppkjøringen i min andre uke her borte. Som er kuriositet ville det nok gitt meg minus 2-3 minutter ute der i dag. I tillegg nevner jeg at hadde jeg vært fra USA i dag ville jeg vært direkte kvalifisert for nasjonalt mesterskap her borte :))
Løpingen gikk bra. 42 minutter og noe smått på 10 km etter svømming og syklingen er MER enn godkjent. Husk at jeg har vært her to uker, trent 50 + timer og konkurrerte på 1600 meter over havet. Fikk esktra oppmerksomhet før løpet av speaker for dagen siden jeg var eneste "Viking over here"!
Det er fortsatt en bit igjen til toppen av resultatlisten, men så er nivået i Boulder, Colorado svært høyt. Trolig er dette plassen i verden hvor det befinner seg flest triathleter, både profesjonelle og amatører som trener på heltid.
Dette ble mye selvskryt, men selvskryt er ofte av den beste.
Overall ble jeg nr. 39 / 714 :)

Dagens tall.:
Svømming 1500 m
Avg pace pr. 100 1:35
Avg hr 139 / mx hr 153
Syklingen 48 km
Avg hr 139 / mx hr 160
Løpingen
Avg pace 4:16 pr km
Avg hr 157 / mx 165  
Mikkle Bondensen 4 am
Avslutningsvis er jeg godt i gang med Ultraman treningen min, noe som ikke er spesifikt for kortere distanser som dette, og dermed stiller jeg helt klart med et handikapp. God intervall trening er det uansett. Hadde vært spennende med RACE oppsett og topping av form på denne konkurransen .. Det kunne gitt meg en SVÆRT solid plassering, men nå er det UM UK for alle pengene, selv om neste uke ser ut til å bli en recovery week - iallefall de første 4-5 dagene av den. Jobber herfra på mandag. Savner jentene hjemme og Alexander.
Green lights

Ingen kommentarer: