onsdag 15. juni 2011

Food for champion`s

Våkner fortsatt i 4-5 tiden lokal tid på morgenen. Fortsatt litt norsk døgnrytme i kroppen, men den begynner å tilpasse seg. Har hatt litt mageproblemer og følt med litt svimmel. Etter en liten sjekk er jeg nå på jern og C og B vitaminer for å være sikker. Kjører i 6 uker i første omgang så får vi se. I tillegg er jeg begynt å spise/drikke elektrolytter for å stabilisere magen. I følge coach Gordo er alle skandinaviere mer eller mindre plaget med mage og svimmelhet før en får justert litt på ting. I mitt tilfelle kjører jeg 6 uker på dette regimet i første omgang. Kjenner meg allerede bedre etter et døgn på "medisinen".

Har vært i et svær innsjø i dag å trent på svømming i åpent vann. Etter utfylling av 14 skjemaer fikk vi omsider hoppi å svømme oppmerket bane med lifeguards overalt. Mamma jeg er i trygge hender :) Kjøre 4 runder a 1 km. Partall med padlere for å belaste litt mer. Fikk en fin progresiv utvikling på rundetidene og kjente meg STERK.

Løp en runde på 9 km rundt innsjøen etter svømmingen. Hadde forresten besøk av Mr og Mrs Big Sexy og Justin på svømmingen. Kult å treffe kjent folk. Avg hr 134 og fart 5:25 pr km. Bygde inn i sonen over de første 20 minutten og lot det rulle derfra og inn. Kjente meg svært bra i bar overkropp :) Justin sa i dag. "It`s all gone. Jeg sa whats gone. The puppy fat" Made me smiling. Gordo vil ikke se meg tynnere nå, da sendes jeg hjem igjen! For UM you have to be strong!
Har avsluttet dagen med 2 timer og 20 minutter sykling opp til 2200 moh, James Town. Der punkterte jeg ved vending og fikk skifta på ca. 10 min. ALLLLT for lang tid, men nå er jeg i gang. Beina er fortsatt litt slapp men fikk kjørt en jevn steady innsats på runden. Fikk slep på bakhjulet på returen etter at jeg kjørte rundt en liten sleip ål som aldri slapp meg til tross for at jeg pusha 300 w over noen minutter. I stedet endte vi opp med vennskapelig chatt de siste 5 minutten før vi rasa inn i sentrum. Snitta 200 w og alt innefor steady. Høydeforskjellen fra hjemme merkes, men den er ikke plagsom enda. Tror jeg talte over 100 syklister i dag på 2 timer. Det er RÅTT! Da jeg pungterte spurte alle som passerte om jeg var allright og om jeg trengte noe. Det er trygt å vite.
I tillegg ruller jeg rundt til å fra treningen så totalt i dag loggførte jeg 4:49 med to easy spin til og fra innsjøen. Ruller en litt lettere dag i morgen for å få jobbet litt og fikset noen småting. Savner de hjemme - derfor er det ekstra rart å tenke på at jeg skal være her i tre måneder.

2 kommentarer:

Gunnar O.Bruun sa...

Kanonstilig!
Artig å lese om treninga di, fortsett å skrive og kjør hardt!

Gunnar sa...

motiverende lesestoff. Stå på lev drømmen.