lørdag 4. april 2009

TOPPTUR

I et fantastisk vær med sol fra skyfri himmel gikk turen fra Grovfjord til Keipen som ligger 1153 meter over havet. På toppen med utsikt til Møysalen, Andenes, Senja, Andørja og Sverige ble opplevelsen fantastisk. Med på turen var Marco fra Østerike og Børge fra svømmeklubben. Vi brukte ca 3 timer opp og 1,5 time ned igjen. Jeg tok turen på mine gamle Atomik Telemark, men gutta stilte i helproft toppturutstyr. Spesielt på nedkjøringen merket vi forskjellen på fart og styring.
Jeg leste forøvrig et ganske interessant innlegg på http://www.endurancecorner.com/ i dag. STOR idretsutøver. Det er vel ingenting å legge skjul på at jeg sliter med å finne "ideal" vekta. Hver gang jeg nærmere meg 80 kg så sprekker jeg og spiser en masse dårlig mat og havner ut på ca. 83-85 kg igjen. Det er likevel på denne vekten at jeg føler meg sterk og i "SHAPE". De gangene når jeg har vært 80 - så har jeg følt meg lett, men ikke så sterk i beina. Det kan hende det er en god unskyldning for å spise dårlig mat, men så er jeg jo bare en mann. Jeg kjente meg forøvrig veldig STERK på dagens topptur. Har sovet en time i ettermiddag og spist litt dårlig mat. Nå er Siv igang med et GODT matalternativ, slik at jeg er klar for GOING LONG i morgen.
Jeg planlegger med ca 6 timer i morgen. Det blir sikkert litt Nordic skiing og en lang sykkeltur, før jeg skal i hallen å gjøre min 1500 TT. Kan ikke si annet enn at jeg gruer meg litt til den, men skal jeg henge med så må jeg gjennomføre.
Mamma siden du er begynt å lese bloggen min. Keipen ligger rett over Grov. Vi hadde utsikt til Forsa og Ibestad. Ha ei GOD PÅSKE!

Ingen kommentarer: