søndag 12. april 2009

Kjempe PÅSKE 2009

Hva hadde vel påska vært uten litt hytteliv ei god bok og barnefri sone. Jeg har trent 32 timer siden lørdag i forrige uke og det har vært morsomt, slitsomt og nødvendig. Nødvendig fordi det kun er 5 uker igjen til den store sykkelturen "Tosweden" fra Malmø (Smyghuk) til Harstad. Sverige ser ut til å gå igjen hos meg...
Hva hadde vel påsken vært uten en god bok. I utgangspunktet så liker jeg å lese under forutsetning at jeg har tid. Det har jeg sjelden. Derfor er det et kvalitetstegn på en ferie dersom jeg har klart å lese ferdig en god bok. Deffinisjonen på en god bok .. vel spenning fra første side er ei forutsetning. Samtidig skal en kunne legge vekk boka å plukke den frem igjen og umiddelbart kunne finne "konteksten" igjen. Stakkars Jan Gulliuo .. han har ingen lett jobb. Etter at Madam Terror ble unnagjort på 1-2 døgn da den kom i fjor så var overraskelsen stor når jeg fikk "ikke dersom det gjelder din datter" i julegave fra min sønn Alex. Bedre julegave kunne jeg ikke fått. Jeg hadde akkurat ikke klart å få kjøpt boka inn til jul og angret på det, så dukket den likevel opp under juletreet. Vel.. den har ligget til nå.. det er fortsatt 140 sider "more to go", men jeg er grepet av teksten og må fullføre i dag og i morgen før arbeidsdagene tar meg igjen. Jeg er utrolig takknemmelig for at Jan holdt livet i helten den gangen han tok livet av sine informanter i "hevet over enhver misstanke".. Hamlon gav håp om en fremtid med min HELT, "Carl Gustav Hamilton" .. Heia Sverige..
Påska i år ble delvis hyttepåske.. På grunn av jobben til Siv måtte vi til byen på lørdag og orket ikke å dra inn igjen. Jeg hadde da vært på fjellet i 6 døgn.. Seks svette døgn med masse trening.. trening ... trening og litt lesing.. En liten tur til ABISKO for litt HARRYHANDLIG rakk vi også. Det var det fult på parkeringen og jeg regner med at de sikker passerte en omsetning på flere 100 tusen av EUROS.. Vi fylte opp med snop.. snop... snop.. Akkurat hva jeg ikke trengte. Nå er det andre boller som gjelder siste mnd før TOSWEDEN.. Fettprosenten skal ned.. vekta stabiliseres og musklene trimmes.
I dag fikk jeg 3,5 t på MTB + 30 min trans run of the bike... I neste uke deep recovery for å absorbere treningen før neste blokk ... osv..
GOAL 1 NM 2009
GOAL 2 KALMAR
GOAL 3 Gjennomføre "TOSWEDEN" med noen av verdens beste triatlon løpere og få til en fornuftig recovery i etterkant.. Da kan det komme til å lukte svidd utover sommeren.. Snitta på 14 timer pr. i dag 2009..
Krigsansiktene - ego og min fru..
Tegning av Amalie Hansen, en ung bestemt dame på hyttebesøk ..
Mer kommer senere..

Ingen kommentarer: