søndag 12. oktober 2008

COLTING OG PASIS LØPECAMP

Jeg dro til Borås fredag 10. oktober for å delta på Jonas Colting og Pasis løpecamp. Jonas Colting ble nr 5 på årets VM i langdistanse triatlon og er tidligere gullmedaljør på ULTRAMAN. Målet var Gøteborg til Ullrichamn på 3 dager, en distanse på totalt 13 mil. Med AVG HR 150 og 38 km på fredag ble starten som "fryktet." Jeg løp sammens med en av verdens beste triatleter, Jonas Colting. "Dette er det minste tempoet vi kan ha for fortfarande å kunne kalla oss løpande", sitat Jonas. We love Colting Camps? På lørdag fikk vi 47 km i eget tempo også denne gangen i terrenget. AVG HR 128. Kroppen fungerte bra, selv om det ble tidlig natt på kvelden. Med 44 km på søndag og AVG HR 140 så toppet jeg campet med tiden 4,50 for dagen. Jeg er selvsagt stiv i beina og noen småsår har jeg her og der. De er til å leve med. Nå er jeg lykelig å nysgjerring på hvor mye kroppen kan tåle av fysiske påkjenninger. På søndagens etappe fungerte kroppen best mellom 20-28 km. Da hadde jeg god følelsen på ryggen og adrenalinget strømmet på. Det hadde vært morsomt å funnet ut hvor langt en kan presse kroppen sin totalt sett. Med helgens løpepass er det bevist en gang for alle at også et (moderne) menneske kan tilbakelegge ufattelige store avstander uten moderne kommunikasjonsmidler. Alt i alt handler det om en god fettforbrenning og litt "guts". Nyt bildene!

Ingen kommentarer: