fredag 1. juli 2011

Boulder, Colorado

Det flyter bra på her nede treningsmessig. Gjorde min nest beste måned med trening noen sinne i Juni og det til tross for at jeg i Juni hadde 2 dager på reise ned hit til USA med fly. Boulder varmes gradvis opp nå. I dag var det 31 c under min times lange løpetur. Godt jeg fikk in ei svømmeøkt for å kjøle litt ned i forkant av løpingen. Nå er det bakkeløp for alle pengene for å styrke opp beina før UM UK. Det er noen riktig fine stier og veier i Boulder. Mandag ser ut til å bli 2 timer med bakkeløp på morgenen og 45 minutter flatt svært rolig på ettermiddagen. Det betyr nok at jeg må opp kl. 4 for å spise og gjøre meg klar slik at jeg unngår den værste sola som er som varmest på ettermiddagen. Løp en runde med "the good guys" første uka mi her fra 1600 m til ca 2000 m over havet. Den runden tok meg ca. 1t og 40 minutter og vil fort bli 2 timer når jeg løper fra der hvor jeg bor. Høres grusomt ut å løpe 400 høydemeter opp til 2000 m høyde, men jeg har tilpasset meg godt til høyden og diselmotoren går ikke særlig fort, men den jobber effektivt så lenge den fylles opp med drivstoff. Jeg er konstant sulten pr. tiden, men det er bra siden det sikrer nok kalorier inn i forhold til min trening. Selv om det neppe er mulig å fylle opp med 5-8000 kalorier om dagen så klarer jeg fint 4-5000. Jepp, det er et tonn med mat for et vanlig utrent menneske. Prøver jo også å ha et helsemessig perspektiv på alt som skal inn. Har du prøvd å fylle bensin på dieselbilen din noen gang. Det fungerer dårlig.

 












Her er min matseddel fra i går.:
Frokost 1.:
Youghurt naturell (gresk - non fat) med 1 banan og kanel
2 kokte egg
Frokost 2.: 4 hjemmelagde pannekaker (5 egg, havregryn, grov kli, 2 bananer, vanilje stang, kanel og "litt" fløte)
Friske bær
Snacks etter 2 treningsøkt.:
2 hjemmelagde muffin ala pannekakene
Gresk youghurt og friske bær
2 pannekaker(rester)
Lunsj.:
En burito med et helt kyllingbryst, 2 skiver bacon, avocado ++ masse friskt og grønt + litt ost
Snacks 2.:
1 muffin (se ovenfor)
Middag.: 
To kyllingwrap med renskåret kyllingbryst, bacon, avokado +++ masse friskt og grønt + litt ost
Kvelds.: 
2 egg
1 eple
1 nektarin

Sum antall kalorier - HAR INGEN ANELSE!

I tillegg til dette tok jeg 0.25 liter gatorade på lengste treningsøkta i tillegg til masse vann, jern, B/C vitaminer og noe salt tabletter gjennom dagen. Prøver å trene lavt på sukker for å kunne bruke dette som et VÅPEN når jeg skal konkurrere i september. Vil ha kroppen mest mulig i fettbrenning og bruke sukkeret når jeg virkelig trenger det! Naturlig sukker er en annen sak.

Lørdag vil bli sånn her.:
1,5 t med triathlon spesifikk svømmeøkt i 50 m basseng - 4500 m
6 t sykkel opp til 2600 meters høyde over havet
1 t løping direkte av sykkelen
Dersom jeg føler meg KNALL skal sykkelen forlenges med 1-2 timer til - vil neppe skje :)

Super Flagstaff
Dagen i dag har vært forholdsvis rolig med 4400 m svømming og 1 times løping. Snart skal jeg ut for å pumpe litt vekter i en time. Det kaller vi for en "easy day" her! Det er stor forskjell på å trene 100 % full tid, kontra også å ha et liv utenom å konsentrere seg om.

Stay tuned and keep in touch!

Jan Hugo






Ingen kommentarer: